Sv: Lavkarbo og økonomi?
Opprinnelig lagt inn av elian, her.
800kr?? Ikke bare til deg selv da eller?? Jeg synes vi 6 her i huset spiser mye grønnsaker jeg, men vi bruker ikke mer enn 3-400kr i uka på det... 
Grønnsaker er skrekkelig dyrt i Norge. Det er egentlig bedre å bruke pengene på næringskraftig, animalsk mat, fremfor næringsfattige grønnsaker. 50 øre ris — eller 2,5 kroner med potet/druesukker — dekker karbohydratrasjonen min. Det funker for min del. Poteten er uansett vår mest næringsrike grønnsak. Jeg er på Optimal ernæring, vel å merke.
Jeg lever flott for rundt 800-1000 kroner i måneden, men kan leve for ca. halvparten. Det er ikke så vrient. Se efter billig kjøtt (egg, seibiff og kjøttdeig). "Forsterk" maten med ekstra fett (steke i masse smør; lage fløtesauser; legge på en klatt med rømme). Kakao med smør er en favoritt.
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
|