Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-09, 12:01   #17
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo og økonomi?

Åh, ja. Matbudsjettet er et helt annet enn før. Jeg bruker vel i gjennomsnitt 300 kr i uka på mat, som regel mindre. Før impulshandla jeg mer, og det kan fort bli dyrt!
Men jeg er jo heldig sånn sett med at jeg bor i byen, rett over gata for en av de bedre grønnsaksjappene; Sultan. Så jeg bruker ikke så mye på grønnsaker heller, selv om jeg kjøper inn mye av det, og så hakker opp og fryser ned brokkoli og blomkål, rosenkål og spinat kjøper jeg alltid frossent, da. Det er både enkelt og holdbart.
Kyllingfileter går det en del av, de kjøper jeg i tokilosposer porsjonsfryst fra First Price, og kjøttdeig fra Norfjord (tror jeg det er) til 23 kr for 400 gram; Det har jeg alltid masse av i fryseren. Tredve store egg for femti spenn på nevnte innvandrersjappe er også temmelig billig. Jeg kjøper de største smørpakkene i papir, og skjærer av en bit og putter i en boks som jeg har i romteperatur, så da blir ikke smøret dårlig før jeg får brukt det opp.
Men klart, det krever litt planlegging i starten, og man må rett og slett lære seg til å lete etter litt andre typer råvarer, men nå går alt dette av seg selv.
Jeg sparer nok en del penger på at jeg ikke spiser ost, rømme og fløte også.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat