Sv: Lavkarbo og økonomi?
Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.
Jeg har ikke regnet på det, men jeg er ganske sikker på at jeg bruker mindre penger på mat nå. Dels fordi jeg ikke kjøper junk og godis og sånt. Dels fordi jeg rett og slett spiser mindre (mett hele tiden) og færre måltider. Dels fordi jeg har et mer bevisst forhold til mat, handler mer strukturert og har mer kontroll på hva jeg egentlig trenger i løpet av en uke (mindre mat som går i søpla). Jeg handler sjeldnere (mindre impulskjøp). Restene blir oftere spist opp fordi jeg like gjerne kan spise middagsrester til frokost eller lunsj som til neste middag. Grønnsaker handler jeg på innvandrerbutikk. Kjøtt og ost på tilbud. Bruker First Price/Euroshopper o.l.
Det samme opplever jeg. Jeg åt ikke bare pasta og ris, men det gikk veldig mye brød her i huset. Ferdigkjøpte kaker til kaffen, godis på lørdag, og mye ferdigmat som frossenpizza, lasagne, fiskegrateng osv.. Siden jeg var sulten støtt, ramla det alltid mye u-mat ned i handlekurven når jeg handlet. Det skjer ikke lenger. Nå blir jeg skikkelig dårlig av tanken på alt det skrapet jeg spiste før, og lager all mat selv.
EDIT: Når det gjelder grønnsaker så er det DYRT. Men jeg spiser bare hodekål, blomkål, brokkoli, løk eller purre så det blir ikke store utgiftene nå som før. Hodekål er kjempebillig og skikkelig godt. En fleksibel grønnsak som er som poteten "kan brukes til alt" 
|