Sv: Somlemors mumlekrok
Ååååå... nå er jeg sulten nå.
Jeg har lyst på alt. Det har gått bra siden nyttår. Startet 4 dager ute i det nye året og alt har gått som på skinner... vekten går fort nedover og jeg har ikke hatt matlyst... inntil i dag... dagen etter mensen er ferdig.
Jeg har lyst å spise alt jeg kommer over og alt ser godt ut... vurderte faktisk å kaste meg over en litt gammel bolle... tørr i kantene....så yummy ut der og da...
Men jeg har alltid hatt slike akutte matauker etter mensen er ferdig. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg kan ikke bare hive i meg mat nå som jeg har bestemt meg for å gå ned i vekt. Det som mest effektivt stopper meg er at jeg har gått ned 6 kg. Jeg har god fremgang, jeg er våken, opplagt og positiv... jeg synes bare at alt ser ut som mat.
Jeg kan ikke undre meg over om denne voldsomme hungeren er noe av grunnen til overvekten min... jeg vet at jeg i en uke nå kunne.. om jeg lot meg få lov til det... stappe allskens snop i kjeften.. det er nå jeg kjøper potetgull og spiser en pose på styrten.. det er nå sjokoladene som skulle vare til kvelds ville forsvinne eller jeg ville sneket meg ut for å gå på butikken med unnskyldning om at jeg måtte lufte meg... mens egentlig er det bare en sult som har tatt over styringen....
Jeg skal allikevel vinne over dette. Jeg klarte å styre meg i butikken... kom hjem med en kilo mer kjøttdeig enn jeg trengte og masse mer salat enn jeg trenger... men det er godt jobbet å komme hjem med salat og kjøtt.. tillatte matvarer...
Nå er det bare å kvinne seg opp til å hjemme vekk snopet til ungene slik at jeg ikke går i foregalskap...
"jadda jadda... slik går no dagan.... jadda jadda..."
S