Sv: Jeg er litt redd for Lindberg
Jeg har i grunn ikke satt ned fettinntaket betydelig, men jeg har slutta med cocosa og å slenge oppi den der ekstra smørklatten, ikke spiser jeg rømme, fløte eller ost, men det er fordi jeg ikke tåler det noe særlig.
Jeg spiser naturlig fet mat, for å si det enkelt 
Jeg tror man uansett må ta en viss overgang. Jeg har aldri spist de c-måltidene, for jeg har altfor stor kh-følsomhet. Så ingen frukt, brød, pasta, ris, knekkebrød, sånne ting, det savner jeg ikke, men jeg spiser alt av kjøtt og fisk, velger aldri magert, og så spiser jeg belgefrukt, bær og nøtter og mer grønnsaker av diverse slag. Ikke så farlig om jeg spiser litt gulerøt eller kålrot, f.eks. Men man kan dempe blodusikkerstigningen dersom man spiser ett noe fetere måltid etter f.eks frukt eller grønnsaker som er noe høyere i karber.
Men jeg ville ikke ha kutta ut smør, altså. Det er liksom ikke særlig mye annet som egner seg å steke i uten at det blir helseskadelig i en eller annen grad. Men kanksje spise litt magrere når det kommer til meierirpodukter, muligens? Og så kan man spise litt mellommåltider. Om jeg gjør det, så blir det en neve nøtter/oliven/bær. En sjelden gang hender det jeg spiser fiberrik eller linseflatbrød.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|