Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-09, 16:04   #1
vilnedfort
Juniormedlem

vilnedfort sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
vilnedfort er ny på veien

AAARGH! Jeg haaater kunstig søtning!

Må bare få blåse ut litt! Jeg er så søt-sjuk at jeg nesten hiver meg over syltetøy, nugattibokser og sukkerskåla! Egentlig er jeg ikke så glad i godteri og kaker, men etter 3 uker med fett og grønnsaker begynner jeg å bli desperat! Jeg har prøvd snart samtlige oppskrifter her inne på søt mat søtet med kunstig søtning som natreen og splenda, og det smaker PYTON!!! Æsj, æsj æsj! I dag lagde jeg en sukkerbrødvariant med egg, kremost, vaniljeessens, bakepulver og splenda...jeg kjenner at det egentlig kunne vært utrolig godt, bortsett fra at splenda har en fæl, bitter ettersmak som gjør meg skikkelig kvalm... jeg bestilte t.o.m slik stevia-dråper. Etter å ha sett tv program om stevia var jeg sikker på at nå hadde jeg funnet vidundermiddelet, men det smaker bittert og fælt til gangs! Er det bare jeg som har det slik eller er det flere der ute? Jeg blir snart gal! Vurderer å gå over på fedon, bare for å kunne bruke fruktose med passe god samvittighet... hvorfor har ikke GI noe å si på denne kuren?? Greit at man skal ha lite karber i løpet av en dag, men jeg kan umulig forestille meg at det er hipp-som-happ hvor karbene kommer fra? I så fall kan jeg kutte ned 10 g karber fra grønnsaker, og heller spise de siste 10 grammene som rent sukker...det henger jo ikke på greip...

vilnedfort er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat