Tråd: Bukplastikk
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-09, 17:20   #68
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bukplastikk

Opprinnelig lagt inn av silje26, her.

Var til kontroll i dag og han sa at alt så kjempe bra ut !!
Så nå skal jeg begynne å rette meg mer i ryggen og strekke ordentlig på magen, og det gleder jeg meg til.
Han sa at jeg var ganske hoven, men kunne få sitte litt.

Men noe glemte jeg å spørre han om:

1. Jeg jobber som sekretær og driver i tillegg med mye løfting på lageret vårt.
Hva skjer egentlig når jeg setter meg i en vanlig stol neste mandag i plutselig 8 timer igjen? Da er det 3 uker siden operasjonen. Vil jeg hovne opp på slutten av dagen? Er det noe spes jeg kan gjøre for å gjøre dagen bedre?
Jeg var fin i et kvarter etter at jeg sto opp om morgenen og så mer og mer hoven ut over dagen. Verre om jeg gjorde noe fysisk!

2. Fikk også beskjed om å ha noe stramt(begynner å bli rimelig lei body`n allerede)over magen i 3 måneder framover. Noen som har tips om hvor jeg kan kjøpe trange t-shorter som fungere til slikt? Eventuelt korsetter som man kan bevege seg litt i?
Bare body'n som er effektiv! Poenget er jo at du ikke skal kunne bevege deg i den

3. Hvis jeg fortsatt er veldig hoven og støl, burde jeg få utvidet sykemeldingen eller gå på jobb? Kan kirurgen skrive sykemelding på lenger enn 3 uker eller må jeg gå til fastlegen for å få det?
Kan eventuelt fastleger skrive sykemelding på slike situasjoner?
Kirurgen kan skrive videre sykemelding, men vil nok henvise deg til fastlege for oppfølging.
Jeg ville nok ha fått sykemeldingen utvidet til 6 uker om du mener du ikke slipper unna fysisk jobbing. Eventuelt gradert sykemelding så du ikke får så lange dager.

Vet det ble mye, men kom plutselig til å tenke på dette nå...
Har en veldig vanskelig sjef som ikke kunne brydd seg mindre om min helse og velvære og vil unngå store problemer med han når jeg kommer tilbake

En venninne av meg gikk for tidlig tilbake på jobb, selvstendig næringsdrivende. Såret sprakk opp og ville ikke gro igjen på aldri så lenge. Arret er ikke særlig pent heller!
De jeg kjenner som har kunnet ta hensyn til operasjonen har ikke hatt noen problemer i etterkant og fått kjempefine arr.

Ring klinikken og spør dem hvordan de pleier å gjøre det. Kirurgen kan sende en epikrise til fastlegen, så han vet hvorfor han skal sykemelde deg!

Lykke til!