Sv: Bukplastikk
Opprinnelig lagt inn av arkine, her.
og resultaet på oprasjonen blir ikke så bra når du har bmi over 28
Det er ikke helt riktig!
Jeg er 167 cm høy og veide 84 kilo da jeg ble operert. Altså en BMI over 30. Kirurgen hadde overhodet ingen betenkligheter med å operere meg og var selv såååå fornøyd med resultatet at han fikk flere kolleger inn for å se på 3 måneders kontrollen!
Det er ikke resultatet, men faren forbundet med å legge overvektige personer i narkose og gjøre dem imobile for en periode som setter denne grensen!
Problemet er at BMI ikke akkurat er eksakt vitenskap og min kirurg så på meg og kunne ikke skjønne hvor jeg hadde disse kiloene hen. Dessuten mente han at jeg var så velproporsjonert ellers, at alle måtte jo se at den magen måtte vekk, BMI eller ikke!
Dersom det var kun resultatet som spilte noen rolle, ville private kirurger være myyyye strengere enn offentlige, for private kirurger faktisk gir garantier for resultatet og reopererer gratis om resultatet ikke blir bra!
Offentlige kirurger får jo ikke en advarsel en gang nesten uansett hvor mye galt de gjør!
Er en god grunn til at de fleste foretrekker private klinikker fremfor offentlige!
Man må huske på at det endelige resultatet ser man ikke før det har gått så mye som 3 år!
|