Tråd: Kokosmuffins
Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-09, 21:34   #1
Areola
Supermoderator

Areola sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Kokosmuffins

Kokosmuffins

"How-to på YouTube"

6 stykk

3 egg (romtemperert)
ca 150-200 gram kokosmasse. (finmalt)
200 gr smeltet smør
1/2 teskje vanilje. (essens, ekstrakt. helst ikke vaniljesukker)
1/4 teskje salt
0,5 dl splenda
1/2 teskje bakepulver
2-5 ss vann
eventuelt blåbær, bringebær, jordbær

Sett ovnen på 200 grader.

Visk eggene sammen. Hell i smør i en tynn stråle og visk egg og smør godt.
Ha i salt og vanilje, og bland godt.
Ha i resten av de tørre ingrediensene. Vurder selv hvor mye kokos du vil ha i. Jo mer du har i, jo mer kompakte blir muffinsene. Ha i et par ss med vann. Du skal nå ha en blanding som ser litt ut som havregrøt.
Ha i velsmurte muffinsformer, eller bruk en form av silikon. Om du vil ha i bær, legger du en skje med røre i formen, legger noen bær over, (ikke problem om de er frosne), og legg en ny skje med røre over. Strø litt kanel og splenda på toppen, da får de en fin krispy overflate.

Stek på 200 grader i ca 15-18 minutter.

(i oppskriften står det egentlig kokos mel. Men det har jeg ikke fått tak i, så jeg lagde mitt eget. Det gikk helt greit med stavmikseren min (i en sånn bolle med skjæreblad), men mel konsistens ble det ikke.)

Disse er kjempegode, men kokos kan være noe.... avførende.... så VÆR FORSIKTIG!

Jeg har også laget kjeks av disse, bare kortet ned steketiden noe.