Sv: Jeg kan nå regne meg som en jojo-slanker på høyde med Oprah
Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.
Dette har jeg også fått med meg. Lest at folk har sagt det flere steder, men aldri fått noen forklaring på hvorfor.
Tenker at det nødvendigvis vil bli sånn at man vil luske litt inn og ut av ketose når man for eksempel etterhvert skal øke på med karber for stabilisering (langt frem i tid for min del riktignok). Og for min del tror jeg nok jeg må leve med en sprekk i ny og ne. Jeg tror ikke jeg har den stålviljen som skal til for å holde en sammenhengene ketose fra nå og fram til sommeren for eksempel. Ser for meg at det sikkert blir en liten sprekk eller tre før den tid. Har ikke noe lyst til å bli stressa for det så lenge det dreier seg om èn dag.
Noen sier at det kan bli vanskeligere og vanskeligere å få kropen inn i ketose igjen for eksempel.... Er det noen som har erfaring med dette? Og vet dere i så fall hvorfor?
Litt off-topic dette da... Kanskje det finnes en tråd om dette noe sted. Men har ikke funnet den...
Jeg tror det er helt avhengig av hva slags mat man går ut av ketose med. Om det er mat med lav GI, altså mat som fortsatt er lavkarbo, men ikke ketolysemat, så vil jeg ikke tro det ha det samme å si som om du skulle ha sprukket på sjokolade og kneippbrød, liksom 
Dette sier jeg fordi jeg går inn og ut av ketose hele tiden, uten at jeg verken merker det fysisk eller er plaget av det. Jeg styrer dagene litt etter tid og økonomi, og da blir det noen ketogene dager innimellom.
Men Candyland, hva er det med maten du ikke liker? Fedon er ikke nødvendigvis så vanskelig å sette seg inn i, det som er litt fint med Fedon er at man i større grad kan snekre sammen det som passer for en selv, og som jeg forstår det har du erfaring nok med Ketolyse til at du sikkert kjenner kroppen din litt etterhvert. Les denne tråden til inspirasjon: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1474 en fin og enkel innføring 
Forstår det med tidsklemma, men det er flere som er i samme situasjon som deg men som fortsatt får til å gjennomføre! 
PS: Om du har noe tålmodighet, så kan legen din gi deg en liste over psykologer som du bare betaler egenandel til. Om du får deg et frikort, så er det fyllt ut i løpet av et par måneder, og da går du gratis resten av året 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|