Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-09, 14:11   #9
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketogen diett for barn med epilepsi

Opprinnelig lagt inn av Chunky101, her.

Noe av det mest overraskende med undersøkelsen er likevel at ingen(!) av barna opplevden noen vektreduksjon i løpet av den 6 måneder lange studien. De startet med 10g KH per dag og økte det med ca 5g per måned gjennom studien. Hvordan er det mulig? Er det noen som har synspunkter eller teorier om dette?

Jeg aner ikke om det er noe hold i det, men det første som falt meg inn da jeg leste det er at kroppen fikser det mest prekære først. Altså å reparere hjernens signaler ser den på som viktigere enn å forbrenne fettet på sidebeina. Noe som i såfall underbygger teorien om at kroppen klarer å fikse ganske mye på egenhånd under de rette forutsetningene Det kan kanskje også i såfall kanskje komme av de samme tingene som at f.eks PCOS'ere har vanskeligere for å gå ned i vekt enn andre, men likevel opplever at kroppen stabiliserer seg selv om det ikke slår ut i kg med en gang. Bare "my humble thoughts"....