Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-09, 15:02   #18
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kiwi sitt fantastiske fredagstilbud (kjøtt og fisk)!

Kjøttdeigen betaler jeg gladelig 50kr kg for hos min lokale slakter. Da vet jeg at jeg får ordentlig kjøtt. Og lammedeig til 55kr kg. De forskjellige svenske jeg har forsøkt (stort sett karbonadedeig) har vært så dårlig kvalitet og smak at jeg har vurdert å kaste mesteparten.
Kyllingfileeten har jeg samme problem med, de er trevlete og har en merkelig smak. Har forsøkt flere forskjellige merker der også, og vært nøye på å sjekke tilsetninger. Beltaler heller litt mer for norske, og fyser ned selv når det er tilbud på storpakker. Feks som hos Coop Obs! nå, 129 pr pk for 1100g.
Svinekjøttdeig er jeg i utgangspunktet skeptisk til både i norge og ellers, tror det er mye rart som går i den kverna!
Creme fraiche og fløte ser jeg nok at det kan spares på, emn så er det jo begrenset holdbarhet på det, så å kjøpe i store kvanta er uansett bortkastet
Det eneste jeg sitter igjen med da, er rimmad sidfläsk, og kalkumfileeter.