Sv: Urinveisinfeksjon
Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.
Ja, det der er det av en eller annen grunn mye av for tida! 2 stk jeg kjenner som har havnet på sykehus med nyrebekkenbetellese uten å merke noe på forhånd, før de mer eller mindre bokstavelig talt gikk i bakken! 
Jeg må ha vært heldig/uheldig, for jeg lå i to dager med grusomme smerter, og jeg klarte ikke å gå på do heller, følte som om jeg svømte inne i kroppen min.
Til slutt måtte jeg bare ringe legevakta, og prøvde å fortelle at jeg var så syk at jeg knapt kunne røre meg, hadde en reell dødsangst på gang, men fikk bare beskjed om å komme dit, kanskje ta en taxi.
Så jeg gjorde (og det var jævlig dyrt). Ved det tidspunktet gråt jeg av smerte, og fikk beskjed om å vente. Så jeg ble sittende og nesten sovne. Av en eller annen grunn så avtok smertene når jeg satt heeeelt stille, og da jeg halvannen time senere kom inn til legen (som så ut som om han så vidt hadde begynt legestudiene ), så hadde jeg vondt, men langt fra så vondt som da jeg kom. Jeg ble avfeid med en UVI, og fikk resept. Jeg hadde ikke råd til taxi hjem, og smertene kom tilbake i flerfold, og jeg kasta opp på veien. Heldigvis bor jeg ikke så langt unna legevakta. Fikk time hos legen min dagen etter, og han var temmelig bestyrtet, for han mente å kunne se på meg da jeg kom inn at jeg hadde nyrebekkenbetennelse. Jeg hadde tidligere på dagen tatt ut reseptet, samt et resept på Paralgin forte fra da jeg trakk visdomstenner noen uker tidligere, da de ikke ville gi meg resept på smertestillende på legevakta.
Ja, dette ble mye, haha, men det var dramatisk, må jeg si. Heldivis ga det seg etter to dager, og forten tok det verste av smertene, samt at jeg trøkte i meg tranbærskapsker i tillegg. Men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan jeg ikke kunne merke UVI-en først, altså! Har aldri opplevd å ikke kjenne den der distingte såre følelsen av å måtte tisse hele tiden. Men nå, ingenting.
Og det morsomme. Jeg veide meg samme dag som jeg begynte på antibiotikaen, og i løpet av natta tissa jeg som gal. Dagen etter hadde jeg gått ned tre kg, bare i urin 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|