Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-09, 15:23   #9
Fetpåmidten
Medlem

Fetpåmidten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Lavt blodsukker på styrketrening

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg får skikkelig blodsukkerdropp når jeg trener styrke. Trener ikke kjempehardt, bare vanlig styrke i sal med instruktør på Elixia. Har merket det før også, men i dag var det skikkelig ille, lurte på hvordan jeg skulle klare å kjøre hjem. Klarte ikke å komme opp i "planke" på slutten for jeg skalv alt for mye i hele kroppen.
Spiste en fedonbar ca en time før treninga. Ellers har jeg pleid å spise yoplait 0,1 m lindberg müsli.

Jeg skal over på ketolyse neste uke, og lurer på om dette vil bli værre når jeg har enda mindre karbohydrater i kroppen? Hvordan kan jeg evt forhindre det?
Blir bare sånn på styrketreninga, merker det ikke på samme måte på spinning.

Jeg kjenner veldig godt igjen det du forteller. For meg har det oppstått når jeg har stressa veldig mye og spist lite, og under nettopp sånne saltreninger. Når du skal i ketose framover, så kan jo overgangen være litt tung. Mens kroppen ikke har fått igang sin egen fettforbrenning og samtidig ikke får KH, så kan man bli litt sliten og sånne påkjenninger kan være ekstra tunge. Men det går fort over! Det er min erfaring - ikke tren for hardt de første dagene, og prøv deg fram.

Hva slags treninger det snakk om? F.eks bodypump eller mrl eller lignende?

I så fall er denne type trening egentlig utholdenhetstrening med veldig høy intensitet. Du bruker hele kroppen, og dette kan være en tung treningstype å gjennomføre på lavkarbo.

Jeg har gått over til å kjøre ren styrke for seg og ren utholdenhet for seg mens jeg er i ketose. Syns slike kombinasjonsaktiviteter blir litt vel tungt!

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat