Vis enkelt innlegg
Gammel 24-03-05, 11:05   #2
Alfie
Seniormedlem

Alfie sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 66
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Hei Elisabeth,
Men du har da faktisk en gjennomsnittsnedgang på mer enn en kg i uka, jente! Det er slett ikke uvanlig at en når et platå etter en 2-3 ukers tid på lavkarbo, der det er vanskelig å gå gå ned mer i vekt. Det tror jeg flere enn meg her inne kan skrive under på. Og et slikt platå kan godt vare noen uker.
Bortsett fra det, syns jeg ved første øyekast at det høres ut som du faktisk spiser for lite karbo, jeg. Har akkurat hatt et langt platå selv, der jeg ikke gikk ned et gram over flere uker. Fortvilende! Men etter å surfa litt rundt her inne, skjønte jeg at å gå for langt ned i karbo-inntak kan være nesten like ille som å gå for høyt. Det som gjerne skjer er at kroppen setter seg selv i "krisetilstand", dvs. kjører på fullstendig sparebluss og tviholder på alt - selv vann. I Atkins induksjonsfase (som jeg er i) anbefales det at karboinntaket ligge så nært opptil 20 g daglig. Noen ganger sliter jeg faktisk for å få i meg nok karbo, men etter at jeg har stabilisert inntaket på melom 15 og 20 g daglig har tallene på vekta begynt å bevege seg den riktige veien igjen.
Så et noe høyere karbo-inntak er det første jeg ville ha prøvd var jeg deg.
Ellers er det ganske nyttig å sette seg ned i et rolig hjørne og forsøke å analysere alle sider ved kosthold og livsstil i forhold til den kostholdsfilosofien en sverger til. Noen ganger er det bare små endringer som trengs - lita tue kan velte stort lass, vettu.
Lykke til