Jeg holdt meg til punkt og prikke til Atkins i mange måneder, og selv om jeg gikk litt ned i vekt var det ikke stort, og jeg var konstant sliten. Men i det øyeblikket jeg skiftet til en diett som var basert på lav glykemisk index i stedet for så streng karbohydratkontroll som i Atkins-deitten (og ketolysekuren er så vidt jeg forstår nesten strengere), så raste kiloene av.
Vi har alle forskjellige kropper, og reagerer forskjellig alle sammen.
Men ellers er jeg helt enig med Lise: en kilo i uka er IKKE DÅRLIG!!! OG hvis du trener mer enn vanlig samtidig, bygger du sikkert mer muskler.
Bare en ting om den treninga: en grunn til at enkelte (blant dem Dr Atkins) advarer mot for hard trening på svært lave doser med karbohydrater, er at du tømmer muskulaturen for lagrene den trenger for å fungere. Dette fører både til at du sliter på kroppens ressurser, og at slankeprosessen går langsommere.
Les også tråden til modumodd om en "merkelig erfaring": http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4345 . Dette er ganske interessant, med tanke på at lavkarbokosthold er ment å skulle motvirke problemene med jojo-slanking og at kroppen innstiller seg på å bevare energi på grunn av sult - som den opplever når kaloriinntaket synker for lavt. Det kan se ut som om enkelte kan ha den samme reaksjonen av at karbo-inntaket synker for lavt over lengre tid.
Men som sagt: jeg synes det sr ut som om du er kjempeflink, du har flotte resultater og jeg er fra meg i beundring for alle som har energi både til å slanke seg, trene og pusse opp bad for svigerforeldre samtidig. Har du lyst til å adoptere meg som svigermor?
Muskat