Opprinnelig lagt inn av Muskat
Les også tråden til modumodd om en "merkelig erfaring": http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=4345 . Dette er ganske interessant, med tanke på at lavkarbokosthold er ment å skulle motvirke problemene med jojo-slanking og at kroppen innstiller seg på å bevare energi på grunn av sult - som den opplever når kaloriinntaket synker for lavt. Det kan se ut som om enkelte kan ha den samme reaksjonen av at karbo-inntaket synker for lavt over lengre tid.
Dette er en vanlig "metode" ute i lavkarboforumverdenen, introdusert på forum av de som kommer fra kroppsbygging/helsestudio miljø - . Og dette HAR noe for seg, - for NOEN. Men det er dessverre veldig veldig mange denne "metoden" ikke virker for. Jeg kjnner altfor mange som har fått motsatt resultat. Jeg la på meg 2 kilo jeg brukte måneder på å få av igjen, så det er ikke en løsning for alle. Og garantert ikke på et så tidlig stadium i "kuren" som du er. Når man har kommet litt nærmere "målet" kan det være en ting å prøve - når andre ting ikke hjelper.