Jeg skjønner vi ikke snakker samme språk her, og at jeg ikke har klart å formidle hva jeg mener. Det beklager jeg. Jeg sier i basis det samme Lise sier. Jeg stiller spørsmål ved om du har lest boken godt nok, eller om du har forstått den godt nok. Dette fordi du etter 4 uker på kuren OG etter å ha gått med 4.6 kg, har gått til "tiltak" Torkil anbefaler når vekta har stått stille i 14 dager (kuttet ned til fra 15 til 10 gram karbo). Og at du forventer et større vekttap. Nei, jeg juger ikke når jeg sier jeg har lest boka 3 ganger (NØYE) - og jeg skjønner hvordan ketolyse kuren virker. Det jeg reagerte på var at du var misfornøyd med det du hadde gått ned (mer enn 1 kg i snitt pr uke ...) Et resultat som de fleste ville være storflornøyd med. Og du sier det er lite til å være Ketolysekuren. Det er ikke hva Torkil skriver i boka :
Opprinnelig lagt inn av Torkil
Side 63 - "På mine første kurs med 85 deltakere var det gjennomsnittlige vekttapet på 3 måneder 14 kilo (14 kg = snitt på 1.16 kg pr måned)
Side 68 - "Hvis vekttapet på en uke er 1 kg eller mer, er det bra".
At noen går ned så mye som 46 kilo er jo flott, men å tro at det er normalen, er utopi.
Med et snitt på 14 kg etter 3 mnd var det altså en som hadde gått ned 46 kilo, en del lå på 8-10 kg, noe som er UNDER 1 kg i uka !
Torkil garanterer ingenting - han sier at det er store forkjeller fra person til person.
"Det er derfor vanskelig å si hvor mye du vil gå ned i vekt på 3 måneder."
Du har holdt på i 4 uker ...... Man man ikke sammenligne seg med andre når det gjelder vekttap. Noen mister mye fort - andre (og de fleste) går det mye seinere for. Det vil alltid være de med de beste resultatene som trekkes frem i reklame og i "Pasienthistorier". Det betyr ikke at de er typiske.
De fleste på lakarbo dietter går ned fra 0.5 til 1,5 kg pr uke. De fleste av de som gir opp, gir opp fordi vekttapet stanser opp etter et par tre uker. Kroppen tar (som de andre også har nevnt her) en pause for å områ seg. De som er tålmodige og står på oppdager at de snart begynner å ta av igjen. Så det de som har urealistiske forventninger om hvor mye de kan/skal ta av - mister de ikke 2 kg eller mer per uke gir de opp. Det er trist og leitt, for det sunneste er å ta av rundt 1 kg pr uke. Da rekker kroppen, - OG huden å følge med. De som tar av i den farten, viser seg å ha bedre resultat og har mindre problem med å holde vekten enn de som tar av masse på en gang. (Dette er statiskisk bevist).
Vi kom ut helt feil her vi Elisabet, og det er jeg lei for - som sagt var det ikke min mening å være ekkel eller slem - og det er trist du opplever det slik, selv ettet at jeg har prøvd å forklare hva jeg mener. Det tar jeg på min kappe -
Lykke til videre