Sv: jeg hadde gått på den i 10 uker
Opprinnelig lagt inn av tonemor, her.
jeg hadde gått på den i 10 uker da "personlighetsforandlingen" begynte, jeg ble likegyldig + ei skikkelig kjeftsmelle..Har fått konstatert lettt til moderat depresjon og har kuttet lavkabo i snart en måned nå. Er blitt litt bedre, men ikke mye
Takk for gode svar!
Mange blir irritable, slitne, og slikt de første ukene etter kostholdsomleggingen. Det er fordi man tar bort et næringsemne som gir en slags rus når det inntas. De som har erfaring med trøstespising og slikt kan sikkert utdype her.
Med mindre du manglet noe viktig i kostholdet ditt (og om du fulgte ketolyse så er det lite trolig), så kan jeg ikke forstå at kostholdet kan være årsaken her. Etter ti uker med lite karbohydrat i kosten så er kroppen "ferdig" med å tilpasse seg, og hormoner og slikt har stabilisert seg. Du sier også at etter en mnd med mer karbo har du blitt "litt bedre, men ikke mye". Hadde karbohydratnivået vært årsaken så ville du antageligvis sett bedring etter bare et par dager, kanskje umiddelbart.
Jeg tror du må lete etter andre årsaker til tungsinnet ditt. Legen bør kunne hjelpe deg å finne ut om det er noe fysisk galt, og/eller henvise til psykiater.
|