Vis enkelt innlegg
Gammel 08-02-09, 17:18   #33
Bacon
Medlem

Bacon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Bacon er ny på veien

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Siden jeg har levd lavkarbo siden 1982 burde jeg vel i.h.t. til denne såkalte "teorien" være innlagt for lenge siden. Enda et symptom jeg burde ha fått etter alle disse årene ?!
...
Det er nok flere faktorer enn kosthold som har meg depresjon å gjøre, å påstå at det er lavkarboksthold som er den "utløsende faktor" viser at ernæringsstudiet nok trenger en del oppdateringer ....

Til cellys forsvar, h*n sier "Forskning viser at mangel på fett over lengre tid kan føre til depresjoner." Ikke at det VIL føre til depresjoner.
Du som individ alene kan hverken bekrefte eller avkrefte en påstand som dette. Det er jo også grunnen til at vi ber om dokumentasjon på det celly sier.
H*n sier heller ikke at lavkarbo er utløsende faktor for depresjon. H*n sier at mangel på fett kan føre til depresjon, og at det er hans/hennes personlige mening at lavkarbo kan føre til depresjon. ("jeg tror")

Celly, jeg håper ikke du har blitt skremt vekk fra forumet pga denne tråden. Du har garantert kunnskap vi alle kan lære av, og det er finnes masse kunnskap her inne som du kan lære av. Overse de kjipeste kommentarene, og ikke stikk av enda!

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat