Åpent brev til Torkil Andersen
Kjære Torkil, "skaperen" av ketolysekuren
Du har fått mange tilhengere av kuren din og mange har oppnådd gode resultater. Jeg regner med at du har tjent gode penger både på salg av bøker og på kursene dine, og at nettstedet ditt går godt.
Jeg har personlig aldri gått på ketolysekuren og har aldri hevdet at jeg har gjort det heller. Kan du da fortelle meg hvorfor jeg finner før-og-etterbilder av meg selv på ditt nettsted? I november ble det opprettet en tråd på lavkarbo.no under tittelen "bilder som viser forandring". Jeg la ut bilder av min suksess, men oppdaget et par dager senere at tråden lå under ketolysedelen av forumet. Derfor slettet jeg bildene og la igjen en forklaring på dette; nemlig at jeg aldri har gått på ketolyse. I januar fikk jeg en PM fra deg om jeg ikke kunne maile bildene til deg så du kunne legge dem ut på ditt nettsted. Det var jeg slett ikke interessert i, så ingen bilder ble mailet til deg. Det viste seg jo i ettertid at det dessverre ikke var nødvendig, fordi bildene allerede var publisert på dine sider.
Nå vet jeg ikke hvordan dere gjør ting i det landet du kommer fra, men her i Norge har vi noe som heter Åndsverkloven (klikk gjerne på linken og lær mer om det), og vanlig folkeskikk. Man ber om tillatelse før man publiserer noe.
Jeg forlanger at du UMIDDELBART sletter bildene av meg og enhver hentydning til meg WHAT SO EVER på ditt nettsted. Jeg kommer også til å sjekke at du har fått tillatelse fra enhver person som er omtalt på nettstedet ditt til å legge ut tekst og bilder. Egentlig er det veldig trist at du ser deg nødt til å stjele bilder fra andre nettsteder for å fremheve deg selv og ditt arbeid.
Hilsen Albertine, som aldri har gått på ketolyse
|