Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-09, 13:23   #40
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Depresjon av ketolyse/lavkarbo? Anyone?

Opprinnelig lagt inn av Ciss, her.

Jeg har levd lavkarbo i rundt 10 år, og det jeg har registrert hos meg selv er at om jeg har perioder jeg føler meg skikkelig nedfor viser det seg alltid at jeg har slurvet med å ta kosttilskudd i en periode forut for dette.

Jeg tenker derfor at det kan være mangel på vitaminer/mineraler som kan føre til nedstemthet snarere enn mangel på karbohydrater (eller fett, for den saks skyld)

Enig! Jeg var i en periode veldig lite engasjert i ting rundt meg, og så mørkt på livet genrellt. Noen vil nok kunne klasifisere det som deprimert, eller veldig tungsindig. I tillegg var jeg mye svimmel i den perioden. Så jeg fikk sjekket blodprøvene mine om jeg kunne mangle jern e.l. Det viste seg at jeg trengte tilskudd av Folat. Etter jeg begynte med det endret hele mitt syn på verden, og ikke minst mitt energinivå seg på et par dager! Så det kan være lurt å få tatt en full blod-prøve sjekk.