Vis enkelt innlegg
Gammel 09-02-09, 15:14   #56
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Åpent brev til Torkil Andersen

Opprinnelig lagt inn av Damita, her.

OJOJ.. Her var det mye sinne..

Iflg Åndsverkloven § 45c

Fotografi som avbilder en person kan ikke gjengis eller vises offentlig uten samtykke av den avbildede, unntatt når

a) avbildningen har aktuell og allmenn interesse,
b) avbildningen av personen er mindre viktig enn hovedinnholdet i bildet,

Jeg burde sikkert holde snavla mi ( ) Men.. Loven taler litt for seg selv her da. For meg ser det ikke ut til at Torkil har brutt noen lov..
Og det følger en viss risiko med å legge ut bilder på nett, helt åpent for alle...

Her har du misforstått. Denne paragrafen gjelder offentliggjøring av fotografier du selv har tatt, eller som du har erhvervet deg rettighet til å bruke (f.eks. når en avis kjøper et bilde av en fotograf). Dette blir feil lovandvendelse i og med at saken vi diskuterer dreier seg om eiendomsretten til et fotografi. Dr. Andersen hadde ingen rett til å bruke fotografiene uten tillatelse (dette har han jo også beklaget). Det han kunne ha gjort uten å innhente noen tillatelser, var å linke til de aktuelle sidene på lavkarbo.no.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat