Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
Opprinnelig lagt inn av Damita, her.
Hvis det ikke er almenn eller aktuell interesse skjønner jeg ikke hvorfor bildene i det hele tatt er lagt ut? De er jo lagt ut på en side hvor "slank med ketolysekuren" er hovedtema, og før/etterbilder er i så måte aktuelle? At det er blitt avbildet personer som ikke engang har gått på ketolysekuren, er selvfølgelig en blemme.
Som jeg sa, jeg skulle nok holdt snavla 
Det loven omtaler som allmenn eller aktuell interesse er personer som er avbildet i aviser ol. "avbildningen av personen er mindre viktig enn hovedinnholdet i bildet" omhandler "linselus", som det kan være vanskelig å innhente tillatelse fra. Loven trenger gjerne en internett-oppdatering, men den gjelder like fullt.
Her i forumet er det du som privatperson som deler dine bilder, de er dine, det er du som bestemmer hvor lenge det får ligge. Det er du som har opphavsrett og bruksrett for bildet; all bruk uten din tillatelse er misbruk. Tråden har interesse for andre brukere av forumet. Den har ikke allmenn interesse.