Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Hvilken sammenblanding av kommersielle interesser og helseråd er det du har i tankene? (Og som gjør deg skeptisk.)
Mener du at Torkil IKKE har kommersielle interesser i å være her på forumet?
Sitat:
Når du sier at Torkil har boltret seg uten konkurranse, ligger det etter min mening en antydning av anklagelse i dette. Hvem sin skyld mener du det er at han ikke har hatt noen konkurranse? Er det Torkils skyld? Er andre blitt stengt ute? Hvis det ikke er en antydning av anklagelse i utsagnet ditt, hvofor nevner du det eventuelt i det hele tatt?
Det var ikke en anklagelse. Jeg har så langt ikke anklaget Torkil for noe som helst, har jeg? I fravær av konkurrenter er det bare en konstatering av fakta. Jeg nevner det fordi når en aktør får utfolde seg uten konkurranse, er det spesielt god grunn til å følge med på at denne ene aktøren ikke misbruker sin innflytelse. Konkurranse derimot, vil alltid medføre en viss selvjustis.
Sitat:
Til din info: Ketolyse er Torkils registrerte varemerke, så han har nok oppfunnet det.
Hvem som helst kan registrere nesten hva som helst som varemerke. Varemerke er IKKE det samme som patent. For eksempel er "Putt en tiger på tanken" et registrert varemerke i Norge... Hvorvidt Torkil har registrert Ketolyse som varemerke aner jeg ingenting om. (R) etter navnet har ingen relevans i norsk lovgivning, utover at det er forbudt å misbruke det. Det er en amerikansk betegnelse på linje med TM. Uansett, at et varemerke er registrert sier ingenting om hvem som er opphavsmann. Ketolysis er den engelske betegnelsen på Ketose. På tysk heter det for øvrig - nettopp ketolyse.
Sitat:
Siden du er skeptisk til Torkils deltakelse på dette forumet, hvordan mener du han kunne deltatt uten å utløse din skepsis? Burde han ikke deltatt i det hele tatt?
Det har jeg heller ikke sagt noe om. Så lenge han har økonomiske interesser av å delta og være til stede, vil jeg være skeptisk. Det er ikke det samme som å si at han ikke burde delta. Det betyr bare at man bør se hans deltakelse i et annet lys enn de som er her for å få hjelp. På generelt grunnlag vil jeg si at jeg har mer tillit til et råd som er gitt uten egeninteresse, enn et råd som fyller lommeboka til den som gir det. Begrunnet eller ubegrunnet.
Sist redigert av Chunky : 09-02-09 kl 18:32.
|