Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
Opprinnelig lagt inn av Damita, her.
Uansett rett eller galt i dette tilfellet, man bør tenke på at man faktisk offentliggjør bildene i det man legger de ut på slike steder som dette. Og det kan bli misbrukt på værre måter enn det som har skjedd her.
Visse lover gir også rom for gjenbruk av offentliggjort materiell, inkl bilder, vederlagsfritt.

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kommentere i denne tråden, jeg var i grunn glad for at mine bilder ikke ble publisert, samtidig som jeg er ordløst forarget over de som har opplevd det, og jeg er som de fleste andre ganske forferdet over det som har skjedd.
Men uansett, til Damita; Dette rent i prinsipp er noe av det mest provoserende innenfor argementasjon som jeg hører. Hele "skyld deg selv"-prinsippet sier noe utrolig trist om verden i dag. Så om jeg går meg en tur langs parken her på løkka etter midnatt og blir slått ned, er det sånn at ansvaret alene ligger hos meg da jeg burde vite bedre? Burde jeg legge opp alle handlinger på en sånn måte at jeg ikke utsetter meg for at kriminalitet utøves på min person?
Kanskje dette er et drøyt eksempel, men ikke uriktig sett i mine øyne. Det blir trist og feil da vi indirekte forsvarer andres handliger ved å legge ansvaret uteover de/den det går utover. Jeg forsvarer da ikke ren idioti, dersom noen skulle dra referansene langt utover dette.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|