Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Det er jo ikke det jeg snakker om! Dette blir jo litt utenfor trådens tema, men om man hele tiden skal legge opp handlingene sine sånn at man tilrettelegger for andres oppførsel, så gir man utøvere av kriminalitet rett!
Opprinnelig lagt inn av isabella, her.
Interessant innspill og jeg må si meg enig med Photobscura her.
Hvilke samfunn får vi da, dersom alle skal legge livet sitt opp fordi det finnes mennesker som ikke kan "oppføre" seg?
Dersom jeg hele tiden skal være redd for at noen kan misbruke meg/mine eiendeler/mitt renomme (eller rykte) hva slags liv får man da? Jeg tror på loven om tiltrekking ,law of attraction, og dermed at jeg også da vil tiltrekke meg akkurat det jeg er mest redd for.
Jeg sier ikke at en ikke skal bruke "common sense" (på godt norsk ) men å leve livet på andres premisser blir jo å begrense livet sitt.
Så....hvis det er masse innbrudd i området man bor, så skal man IKKE anskaffe seg alarm og ta sine forhåndregler, for da gir man kriminelle rett?? Er det virkelig det dere mener?
Jeg mener at det å ta forhåndsregler ikke gir kriminelle rett, man må ikke bli så opptatt av friheten at man ikke ser at man i visse tilfeller har best av å beskytte seg og sitt og sine.
Hvis man VELGER å trosse advarsler, eller velger å ikke beskytte seg der man kan, så er man som sagt tidligere i beste fall naiv.
Verden er blitt så skakk-kjørt at vi ikke har råd til å være så naive.
Jeg beskytter meg med boligalarm, jeg går ikke på utrygge steder alene på kvelden/natten, jeg legger ikke ut bilder av barna mine uten klær, og jeg legger ikke ut bilder av kroppen min noe sted. Pokker heller - jeg tar ansvar for at jeg ikke opplever å bli "misbrukt" på nett eller andre steder.
Andre får selvfølgelig velge å gjøre det på sin måte, men for meg blir det feil å "syte" i etterkant.
For å spore litt inn:
Torkil har "jukset" ved å bruke bilder han ikke hadde noen rett til å bruke, dette har han beklaget og rettet oppi.
Albertine har lagt inn bilder i en tråd som omhandlet ketolysekurens resultater. Hun har ikke fått de resultatene på ketolyse - ergo har hun også "jukset". Kan ikke se at det er beklaget......
(Ja, jeg vet at jeg var banal nå....)

|