Sv: Boikott: Kiwi, Spar, Joker, Bunnpris, Meny og Ultra!
Opprinnelig lagt inn av isola, her.
Han sier jo at vi da sitter igjen med kjedens egne merkevarer, at vi mister valgfriheten. At kjedens eget merke er et dårligere alternativ. I det ligger det jo at man ikke KAN velge Tine, altså at de ikke fører disse produktene.
Det å støtte "underdogen" av rent prinsipp blir også bare tull. Synnøve Finden og Q har svin på skogen de også.
Eeehhh... leser vi det samme innlegget? Goggen er da vesentlig mer nyansert enn det du tillegger ham.
Det å støtte underdog'en hjelper frem mangfoldet. Det er nok mennesker som alltid velger det de er vant til fra før. Noen må gå foran for å hjelpe nye produkter og produsenter inn på markedet. Hver gang det kommer en ny barberhøvelprodusent f.eks. hopper jeg av Gilette-kjøret, selv om jeg vet at det antakelig er et blindspor. (Akkurat når det gjelder barberhøvelprodusenter håpet jeg i det lengste at Rud & Rye skulle overleve - selv om de sikkert også har svin på skogen.)
He he, da er jeg helt sikker på at jeg har overbevist deg om at det ikke er tull å støtte underdog'en av prinsipp?
-
|