Sv: Åpent brev til Torkil Andersen
Chunky101 har beskyldt Torkil for å sammenblande kommersielle interesser og helseråd. En ganske alvorlig beskylding. Jeg har tidligere i tråden bedt om eksempler på sammenblandingen Chunky101 refererer til. Jeg har ennå ikke fått noe svar...
Det at man har både kommersielle interesser og gir helseråd betyr ikke at man blander de to tingene sammen. Det er ikke noe skummelt eller guffent eller uærlig i å ha kommersielle interesser. Det å gi helseråd når man er lege er vel heller ikke kontroversielt.
Problemet oppstår hvis man sammenblander de to elementene, og dermed gir annerledes (og i verste fall gale) helseråd for å pleie sine kommersielle interesser, enn det man ellers ville ha gitt. Da bedriver man sammenblanding.
Jeg har lest veldig mye av det Torkil har postet her på forumet, og har aldri sett noe til den påståtte sammenblandingen. Jeg regner da ikke en anbefaling om å kjøpe boken som en sammenblanding. Hvis man har valgt å følge Ketolysekuren må man jo lære seg hvordan man gjør det.
-
|