Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-09, 18:13   #1
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Buhu, tåler jeg ikke melk lenger?

spist lavkarbo nå i 16 måneder og sakte med sikkert har jeg tydeligvis fått mer og mer irritasjon i tykktarmen. Aldri vondt, bare trøbbel. Tydeligvis noe slimhinnene ikke likte.
Så jeg prøvde å kutte enda mer karbo og spise mer fett, men da ble det jo bare mer fett som for igjennom...
Så prøvde jeg å kutte rå eggehvite for det spiste jeg mye av, men det hjalp ikke det heller. Kutta all mat som ikke var hel og jeg hadde full kontroll på ingrediensene.
Men så tenkte jeg, kanskje melka ? Kutta all melk og melkeprodukter og så tok det 2 dager og magen var fin som bare det. Huden ble mye finere. Woha...

Og jeg som har tålt melk i alle år liksom.

Nå har jeg holdt meg unna all melk i 4 uker og så starta jeg melkekur igjen 3 dager siden. Og da snakker jeg litt ost, ganske mye fløte, + rømme. Kosa meg fælt med kylling i fløtesaus, fetaost i salaten, ekte smør i panna, fløte og bær til dessert, ost i tacoen, osv.

resultatet ? Jo etter 2 dager var det like ille som før igjen. Full reaksjon av innvendige slimhinner.

Så nå kutter jeg alt i 1 uke og så skal jeg teste masse ost for jeg må vite om det er laktosen eller om det er proteinet. Håper det er laktosen fordi ost er godt og er det proteinet er det ikke noe melk jeg kan spise.

Men hva spiste jeg da i de 4 ukene ?

1. Fløte og bær ble erstattet av kokosmelk og bær. nam
2. Ekte smør smelter jeg bare og kaster bunnfallet, funker fint.
3. fetaost i salaten går fint uten det
4. tacoen blir god med litt soyafløte eller melkefri rømme den, no prob
5. peanøtter og melk, vel peanøtter og kaldt vann er godt det og

Fløte smakte ikke så himmelsk godt lenger det nå etter 4 uker uten. rart....;-) var bare OK nå.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat