Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-09, 22:18   #3
aldrimerjollycola
Medlem

aldrimerjollycola sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
aldrimerjollycola er på en erverdig vei

Sv: Ny her og med Ketose :)

hallo!
du kan låne denne boka på biblioteket, så forklarer den litt bedre hvordan og hvorfor! og det er greit å veie og måle litt i starten (det synes iallefall jeg, er i uke 3 og har fremdeles kalkulator og vekta lett tilgjenglig på kjøkkenet, men en haug med ark der jeg noterer kbh innhold og oppskrifter på!)
man kan bli overrasket over hvor karbene ligger skjult, feks mais, tomat og løk, har et høyt innhold. så for å få en god oversikt, kan det være lurt å regne litt slik at du blir sikrere i målene.

jeg kom også i ketose veldig fort, men hadde nok et høyt inntak av kbh første uka, før jeg innså at jeg ikke kunne spise så mye salsa og tomater jeg ville!
(ja, lilla stix er ketose! gratulerer forresten, du er på rett vei!)

matvareguiden er veldig fin og inneholder næringsinnholdet på masse grønnsaker, frukt og matvarer.
så er det masse gode oppskrifter i oppskriftsdelen av forumet!

når det kommer til søtt, som light bruser og lackerol og lign, skal man helst begrense seg, prøv å snack på litt paranøtter, ost eller annet.
(er ikke så flink til dette selv, altså, men prøver.....kanskje ikke så hardt i dag, for jeg fant nettopp sukkerfri vingummi...hehe...)

du finner fort ut av ting! lykke til!

aldrimerjollycola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat