Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-09, 09:28   #27
tipp
Juniormedlem

tipp sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hjemme
Alder: 30
tipp er på en erverdig vei

Sv: Ketogen diett for barn med epilepsi

Opprinnelig lagt inn av Polarlyset, her.

Kanskje jeg skulle startet på Ketolysekuren igjen, kanskje det blir lettere for henne hvis hun ikke er den eneste? Sist gang varte jeg bare 3 uker, men nå er jo motivasjonen en helt annen! Jeg har desuten ikke vondt av å gå ned 10-15 kg

Tipp: Hva sendte du med gutten din til lunsj på skolen? Lærte han seg å like matvarer han tidligere ikke likte (salat, grønnsaker osv)?

Sorry, har vært litt fraværende fra nett

Å ha noen andre som går på kuren er uvurderlig for poden, hver gang venninna mi er innom så snakker de om kuren og hvordan det går. Og det at hun spiser det samme som han, at han kan spandere av sine vafler, at hun må spise samme sjokolade osv som han, det gjør at de får et felleskap og det blir normalisert på en måte jeg ikke kan hjelpe ham med.

Poden får noen ganger med seg salat, tacosalat, eller salat og kyllingvinger eller hva vi nå har. Andre gnager får han med seg litt brød eller oopsirolls av bakemiksen med pålegg og grønt( egentlig er det pålegg med litt brød under*ler*) Noen ganger får han med seg omelettrester og salat, eller en kotelett og salat. Alt som går greit å spise fra matboksen og som ikke blir så mye klin rett og slett. Alle på gruppa hans drikker melk til måltidene, så han får med seg en drikkeflaske med fun light saft. Etterhvert blir det til at han sparer den safta til ettermiddagen og heller drikker vann på skolen.

Før var han ikke veldig begeistret for salat, men jeg lager den enkel, ikke for mange smaker, og i starten hjemme la jeg tingene hver for seg på fatet, sånn at han kunne velge en og en smak, og nå sier han selv at salat er godt. Så lenge jeg ikke kommer med selleri og andre rare greier som han bestemt mener er kaninmat.

tipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat