Vis enkelt innlegg
Gammel 12-02-09, 11:41   #8
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Buhu, tåler jeg ikke melk lenger?

Jeg har samme erfaring som deg, Energibunten. Tålte melk helt fint til jeg hadde gått på Atkins i over et år. Aner ikke hva i melka jeg reagerer på, tipper det er en kombo, men jeg har erfart at fløte er verst ... og når det gjelder ost er Gräddost en versting, mens lagret ost går greiest av alle oster (leste noe om dette med lagret ost i Mat og Helse en gang, men husker ikke helt hva fordelen var - men for meg er den bedre). I perioder tåler jeg ikke ost heller, mens i andre perioder reagerer jeg ikke noe særlig på melkeprodukter. Tror man må se på totalen når det gjelder mage/tarmproblemer - det er mye som spiller inn. Selv har jeg etterhvert fått diagnosen ME og mageproblemer er vanlig med ME (irritabel tarm).

Ellers kan jeg tipse om feta av geitemelk, som jo egentlig er mye bedre enn den av kumelk, og proteinene i geitemelk er annerledes slik at mange som reagerer på mekeprotein i kumelk tåler geitemelk godt. Men moderasjon er nok lurt allikevel

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat