Sv: Ny her og med ketose
Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.
Ketostixene påviser ketoner i urinen, ikke om du er i ketose.
Hvis du har et karbohydratinntak på max 30-40 gram om dagen, så burde du være i ketose.
Aceton-ånde er en god indikator, det samme er en rekke faktorer.
(søk litt her inne, jeg orker ikke skrive alle tegnene, for de er forskjellig fra de første ukene og utover -i tillegg forskjellig fra person til person.)
Måler du om morgenen så kan du ha ketoner i urinen, det samme hvis du har spist et veldig fett måltid. Det sier ikke noe om du er i ketose, som du skjønner.
Bruk stixene om kvelden hvis du av en eller annen grunn er usikker på om du fremdeles er i ketose. Det er ingen vits i å måle flere ganger om dagen.
Slapp av, ikke strss, spis etter boka og de rette karbene så går nok dette bra .
Tusen takk for oppklarende svar Gracella. Jeg har nok misforstått bruken av sticksene. Tok disse på kvelden, og trodde jeg kunne følge dem slavisk om jeg var i ketose eller ikke. Føler jeg følger boka ganske bra. Men syns det er vanskeligst med hva jeg skal ha til lunsjen på jobb. Spiser gjerne 2 tynne skiver av nabobrødet med makrell i tomat og agurk på den ene, og ett kokte egg med tomat på den andre. Til frokost tar jeg gjerne 1/3 pk. med feta ost som jeg smelter i meierismør på panna, og blander inn 2-3 egg som eggerøre (smaker veldig godt) Middagen består gjerne av rent kjøtt i biter, stekes i panna og blander inn løk, paprika, squash, sopp og brokkoli som jeg lar surre en stund før jeg tilsetter en fløteskvett ( lagde i går også litt jukseris av blomkål) Bruker da kremfløte siden den har minst karbo. Hvis jeg spiser noe til kvelds blir det gjerne bitte litt av restene etter middag. Hvordan høres denne menyen ut tror du?
|