Vis enkelt innlegg
Gammel 14-02-09, 19:17   #10
Fetpåmidten
Medlem

Fetpåmidten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Sliter med barnas kosthold

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Arresterer deg litt til jeg, da!
Har man en ubehagelig intoleranse, er det en medisinsk diagnose! Det er bare ikke cøliaki!

Ok, skjønner. Det er jeg som bruker ordet "intoleranse" som et generelt begrep, og glemmer at intoleranse er et faktisk medisinsk begrep (cøliaki var bare et kjapt tilgjengelig eksempel) Med intoleranse mener jeg i denne sammenhengen mer generelt noe man ikke tåler. Du kan ta alle prøvene, få negative resultater. Det er her jeg snakker om tall/verdier - hvor man setter grensene for hva som er allergi og hva som er under grensen, pluss det du skriver under:
En blodprøve kan vise at man er allergisk, men desverre ikke alltid nøyaktig mot hva!

Har ikke no imot å bli arresert, jeg Allergier er vanskelig, jeg har selv fått tatt en god del prøver gjennom tidene. Jeg har hatt kraftige positive utslag på ting jeg aldri merker noe til, og negative resultater på ting jeg merker godt selv. Jeg har egentlig bare vært nødt til å bli kjent med min egen kropp, og justere mitt eget inntak.

Jeg har også merket kjempefordeler med LKHF i forhold til pollenallergi, jeg hadde tidligere en god del plager, men kunne faktisk slutte med medisiner. Et høykarbokosthold har inflammatoriske egenskaper, og man har sett at nivået av C-reaktivt protein har gått ned på et LKHF kosthold. Det er jo enda en fordel

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat