Sv: PCOS og blodsukker?
Opprinnelig lagt inn av Enid, her.
Som felles pcos'er så kan jeg iallfall si for min egen del at å kutte ut brødet er alfa og omega for å kontrollere insulinen og blodsukkersvingningene! Med metformin kan jeg tillate meg et par rugknekkebrød pr dag, men uten den så må jeg holde meg fullstendig unna alt som ligner på brød, for ikke å bli veldig syk.
At du har gått ned så mye er kjempeflott - gratulerer! Og om du klarer å ha pcos'en under kontroll med brød på menyen så er det jo fint, men det er sikkert veldig ok å ha i mente at det kan være brødet som forårsaker disse fryktelige blodsukkersvingningene 
Det finnes jo Fedonbrød, som inneholder mer protein, og ellers så finner du mange brød-erstatinger her inne i oppskriftsdelen av forumet!
Lykke til!
Hei og tusen takk for svar. Du skriver at du blir veldig syk:hvordan syk da? Jeg har aldri visst at det faktisk kan være brød som gjør at jeg får slike plager pga legen sa det han gjor. Med det mener jeg at han mente det ikke var en big deal bare jeg passet meg litt for sukker. Da ville alt rette seg mente han. Etter siste svangerskapet så har alt blitt bare betraktelig verre. Nesten uutholdelig. Men selvfølgelig så kan jo det kanskje skyldes at jeg har spist litt mer brød enn jeg gjorde tidligere. Ikke vet jeg. Iallefall kjekt å høre deres erfaringer.
Både med og uten brød
|