Sv: VG's slankeforum og 100 runder på bane
Et veldig bra innlegg, Goggen! Jeg lurer på hvordan ettertiden vil dømme disse menneskene som uten å blunke gir vanlige folk dårlige råd, og helsearbeidere ufravikelige pålegg, om direkte skadelig kosthold. Det er jo ikke slik at informasjonen ikke finnes for de som er opptatt av disse tingene.
Kari Jaquesson og Grete Roede kan muligens dekke seg bak uvitenhet, men forskere, leger og såkalte ernæringseksperter som står bak den offentlige ernæringspolitikken burde vært straffeforfulgt når det endelig kommer for en dag hvordan de har lekt med befolkningens liv og helse.
For jeg er sikker på at bevisene snart ikke kan overses lenger, selv fra offentlig hold. At flere og flere skjønner at vi har blitt grundig lurt helt fra barndommen. Vi vil se et skifte fra hvor det er politisk ukorrekt å gi midler til forskning som ikke på forhånd konkluderer med fett er dødaren og karbohydrater er like uvesentlig som vannprosenten i blodårene, til at noen tør å satse noen forskningskroner på karbosporet. Det gir håp om at upubliserte og ignorerte forskningsrapporter som ikke passet mainstream blir hentet frem fra mørket igjen.
Jeg tror det skjer ting nå. Det skjer for eksempel mye i Sverige. Vi stritter som vanlig i mot her på berget, men jeg er optimist 
|