Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-09, 20:41   #85
deniz
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: kristiansand
Innlegg: 82
deniz er på en erverdig vei

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Min minste er 19mnd og spiser ganske dårlig. Han er ikke så kresen, men han spiser veldig LITE...

Han får også Fedon Lindberg brød, men det som ikke har hele korn (Afrodite-brødet) Også spiser han en del pasta, men jeg kjøper den typen som er Lavkarbo og proteinberiket. Får du ikke tak i den, så er Fullkorns-pasta i hvertfall bedre enn den vanlige Ungene mine har aldri merket forskjell på disse pastaene.

Ungene her får også ris innimellom. Men jeg bruker den brune fullkornsrisen eller naturris. Første gang jeg serverte det undervurderte jeg ungene skikkelig! De var vant til den hvite risen, og var forøvrig VELDIG riselskere. Jg tenkte at dette blir det garantert protester ut av!
Men neida. Jenta på 8 (den gang 6) spurte om det var mer ris!

De får pølser, men kun Ketolyse-pølsene. Og der gode, så der har de ikke reagert heller. De får ikke pølsebrød, men det er de bare glade for. De liker best å bare holde pølsa i hånda

Alle er glad i kjøtt, men helst kylling. Det er lett å tygge, i forhold til oksekjøtt. Jeg lager kjøttboller av ren kjøttdeig/karbonadedeig å har i masse hakket spinat, hvitløk, løk etc for å få i den enda mer av det sunne

hmm ja guttungen min får også lindberg brød eller vita brødet.
Men hvor får du tak i den pastaen...og pleier egentlig alltid å bruke fullkornspasta, vet ikke hvorfor jeg ikke har det i hus lenger...

Jeg får begynne md å bytte ut risen og pastaen, guttungen får vanlig pølser..smakte noen ketolyse wiener pølser og er ikke spess fan, så han får vanlig kjøttpølse...
ja har funnet ut at jeg må gjemme grønnsakene godt i maten så går det som oftest ned en skje eller 2, men blir frustrert når han ikke spiser noe, og da skal jeg innrømme at jeg fort går over til å gi han noe som er heller usunt bare for å få i han noe....

har ikke lest noen av disse bøkene dere anbefaler her, så kanskje jeg skulle løpe å kjøpe i morgen...

Jeg skulle vært super stolt hadde jeg vært like bevisst på kostholdet på barnet mitt som elian...
Når det kommer til str på porsjon, er det vel ingen andre enn henne og barna hennes som vet hvor mye de orker å spise...

__________________


deniz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogenkost Svar med sitat