Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-09, 11:41   #93
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 45
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Fikk "klage" fra skolen

Meget interessant tema dette, jeg har veldig lyst til å teste ut litt lavkarbo på vår toåring. Jeg er redd endel av maten vi gir ham gjør ham enda mer hyper enn han er fra naturens side. Vært interessant å forsøke med noe slikt som Elian gjør, og se hvordan han reagerer på det. Han er altetende og elsker å f.eks ha med seg oliven og ost til fruktmåltidet i barnehagen. Men litt for ofte nå har det blitt enten banan eller en yoghurt - noe han bestandig spør etter i barnehagen om han ikke får det siden de andre barna 9 av 10 dager har det med seg. Vi misliker mengden sukker han får i seg gjennom det, men merker vi er litt redde for reaksjonen fra de ansatte i barnehagen om vi plutselig sender med ham veldig alternative matpakker.

Jeg er derfor glad for diskusjonen her inne, gir oss ammunisjon til å våge å teste ut lavkarbo på ham og se hvordan han reagerer på dette.

PS: Til middag spiser han som regel det samme som meg, altså kjøtt/fisk og blomkål/brokkolimos, ofte med soppsaus basert på smør, sjampinjong og fløte. Han elsker mosen og spiser mye av den - og dermed får han i seg rimelig mye grønnsaker (og noe fett).

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!

Sist redigert av screwball : 17-02-09 kl 11:23.
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat