Sv: Jentekveld, forslag til servering ønskes
Opprinnelig lagt inn av sigrid_rege, her.
Hei Hege 66.
Jeg lurer også på å servere noe godt etterpå. Hva med "black Sunday" sjokoladekake? Alle skryter veldig av den!
Jeg har ikke smakt den, men vurderer å prøve og lage den i dag.. Godt med noe søtt etter det sterke/salte.
Hvordan fungerer ketolyse for deg?
takk. Surfet på oppskriftene igår, og vakler nå mellom black sunday og Gerds ostekake. Ostekaken høres litt tryggere ut, det var så mye fram og tilbake med hvilken sjokolade du kunne bruke på den andre.
Idag begynner ketolysen å fungere bedre, har fått tid til å sette meg litt inn i det, og beregne sånn noenlunde hvor mange karbohydrater jeg egentlig spiser.
Jeg begynte på dette i helgen, men de første par dagene uten helt å vite hva jeg gjorde. Tror jeg har vært flink igår, men målte ikke skikkelig da. Idag har jeg en plan å følge. Nå står middagen og putrer på komfyren, en gammel oppskrift fra farmor der nakkekoteletter skal surre i fløte/rømme i tre timer, med litt krydder og tomatpure. Oppskriften ligner jo igrunnen på den med kylling, det var derfor jeg kom på den. Tomatpuréen er kanskje ikke helt bra, men det er bare et par spiseskjeer til hele familien. Dessuten har jeg latt være å ha i løk, men heller litt bacon.
Jeg har nok fortsatt litt søtsug, merker jeg har lyst på noe, selv om jeg kjenner at jeg blir mett. Men tror igrunnen at dette kommer til å gå fint.
|