Sv: Hvorfor spise fett når jeg har nok til forbrenning selv?
Opprinnelig lagt inn av hege66, her.
Det sto kanskje i boken, men jeg har litt problemer med å forstå dette.
Når jeg ikke lenger har tilgang på karbohydrater, begynner kroppen på fettforbrenning. Så langt, så vel. At jeg trenger proteiner er også fornuftig. Men fettet? Vil jeg ikke bare ta energi fra fettet i maten, og spare lengst mulig på mitt eget, "møysommelig oppsparte" fettlager?
Hvis du ikke skal spise karber noe særlig, og heller ikke fett, da blir det bare proteiner igjen, og det er ikke så gunstig...det er noe med for mye proteiner i forhold til fett...mener det stod noe om det i ketolyseboka, men jeg har den ikke her, så jeg får ikke slått opp og sjekket. Kanskje noen som har boka kan sjekke?
Opprinnelig lagt inn av Chunky101, her.
Men jeg er åpen for all dokumentasjon som viser at proteiner har samme effekt som karbohydrater når det gjelder energifrigjøring/lagring fra egne fettceller 
Jeg lurer på om det kan være når man spiser for mye protein i forhold til fett...og at kroppen da reagerer på proteiner ved å lagre dem i kroppen som fett...siden den ikke får karber...husker bare ikke hvos jeg leste det...anyone?
Jeg har dog lest i "bedre uten brød" av Allan/Lutz, og der snakker de om at karbene man spiser over 72g daglig, lagres som fett, og det fettet man spiser, ikke lagres, men går gjennom kroppen og kan ikke lagres på samme måte som fettet kroppen har omdannet fra karber...det er også derfor det er så lurt å ikke spise karber og fett sammen...