Sv: Hva gjøres med sukkersug?
Opprinnelig lagt inn av trillian78, her.
Jeg ser at mange sier at man skal holde seg unna erstatninger fordi det trigger søtbehovet, og at man bare må holde ut til det går over. Selv har jeg merket at jeg fungerer bedre med en mykere overgang. Jeg stapper skapet og veska med anthon berg, atkinsbarer, baconcrisp og bringebær når jeg setter i gang med ketolyse. Første uka blir det noen biter anthon eller en halv atkinsbar eller pisket kremfløte med vaniljestang, sukrin og bringebær (favoritten!) nesten hver dag. Uka etter blir det kanskje bare to ganger og tredje uka er hele godtesuget borte. Forutsatt av at jeg får i meg nok fett da. Nå ligger det et par flatklemte atkinsbarer i veska mi, og der har de ligget de siste 4 ukene uten at jeg så mye som har vært inne på tanken å spise dem.
For meg ligger det en slags trygghet i det å ha disse erstatningene i skapet/veska. Da vet man at man har noe hvis det skulle røyne på. Også er det egentlig ganske deilig når man plutselig finner en flatklemt, gjenglemt, gammel atkinsbar i bånn av veska. Da blir man minnet på hvordan det var før, og hvor fint det er å være kvitt avhengigheten 
Men det er meg. Ser ut til at de fleste har en annen erfaring med disse erstatningene
Sånn gjør jeg det også. Hvis jeg har skeiet ut med masse karbohydrater vet jeg at jeg får et stort søtsug. Da passer jeg på at jeg har sukkerfrie varianter tilgjengelig. Etterhvert forsvinner søtsuget og jeg har mer lyst på god mat og det er det masse vi kan spise av