Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-09, 23:24   #9
Bacon
Medlem

Bacon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Bacon er ny på veien

Sv: Hvilken type fett?

Opprinnelig lagt inn av kosline, her.

Jeg har vel ikke helt peiling på hvilken kur jeg går på.. Prøver å holde meg unna karbohydrater.. jeg teller ingenting, men ser selvfølgelig på varedeklarasjonen. Tror jeg holder meg på ca 15 gr.pr dag.. Ikke brød, ris, potet, pasta hv.mel, sukker, frukt osv..

Ok, jeg vil igjen anbefale deg å velge en spesifikk filosofi og følge den til punkt og prikke. F.eks ketolysekuren er et godt utgangspunkt. Om du leser deg opp på en filosofi så vil du se at du er helt avhengig av å starte å veie maten og vite hvor mange karbo du får i deg i løpet av en dag, ikke bare tippe. Det er også viktig hvilke kilder disse karbohydratene kommer ifra.
Jeg har en mistanke om at du kanskje hoppet inn i dette litt for fort uten å ha den nødvendige kunnskapen først.
Tro meg, når du skjønner bakgrunnen til hvorfor karbo egentlig er blæbo så er det mye enklere å: 1. spise riktig mat, 2. holde seg unna feil mat, og 3. klare å holde motivasjonen oppe.

Sitat:

Men når du sier kutte ut for alltid??? Mener du at jeg blir allergisk for d i ettertid??

Raske karbohydrater er det som har fått deg i uløkka fra starten av. Målet må vel være å sørge for at det ikke skjer igjen den dagen du har funnet trivselsvekten din? Det betyr å spise lavkarbo resten av livet.
Når du tilegner deg mere kunnskap om karbohydrater så kommer du til å forstå hvor møkkamat det egentlig er, og det er bare deilig å ta det valget om å i stor grad eliminere de fra kosten. Ikke minst velge de riktige karbohydratene.

Selv om lavkarbo er en enkel og svært behagelig måte å gå ned i vekt på så krever det alikevel at man gjør ting gjennomført og riktig.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat