Vis enkelt innlegg
Gammel 19-02-09, 08:43   #4
isabella
Medlem

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørsmål til voksne kvinner

Hei og takk for svar begge to.

Muligens er det min kropp som nå kvitter seg med endel gammel "bagasje". Avgiftning eller hva en nå kan kalle det.

Er i utgangspunktet veldig lite syk. Ting går ofte over uten å bryte ut, men den siste måneden har alt eksalert. Både svetting og forkjølelse, influensa, stive muskler osv. Og det hadde jeg ikke regnet med. De første månedene var energien på topp. Var hos legen før jul, blodprosenten var kjempebra, blodtrykket lavt, eneste var kolestrolen som var for høy. Det regnet jeg med fordi det har stått mye om at det ofte gikk opp i begynnelsen av kuren.

Muligens er det slik at når fettforbrenningen går bra så slipper kroppen opp mer "gørr" som skal ut?

Jeg drøyer med hormon preparater lengst mulig, er ikke tilhenger av kjemisk innblanding i kroppens systemer. Men samtidig er jeg heller ikke "hysterisk" på det området. Jeg tror kroppen helst vil fungere optimalt, men at vi med dagens levesett forvirrer den og fratar den muligheter til å gjøre akkurat det. Og forvirringen gjør at den må muligens "nullstilles" av og til. Noen ganger vil legemidler hjelpe til å nullstille den, andre ganger vil utholdenhet og det å forsøke å lese hvilke signaler kroppen gir oss være det beste.

Samtidig henger psyken sammen med det fysiske. Når kroppen ikke fungerer optimalt går det utover humør og dermed forringer det livsskvaliteten.

Jeg holder ut litt til, skal til legen om en uke eller to for å følge opp kolesterolet og får diskutere litt hvilke muligheter som er der.

Ha en strålende dag.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat