Vis enkelt innlegg
Gammel 30-03-05, 13:18   #7
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Dette er mine erfaringer:
Forsiktig med fett, forsiktig med syrer. Kaffe, svart te, juice, brus - alt som er surt er fy. Pass opp for appelsiner og sitron. Grønnsaker, magert kjøtt, fisk, kokt egg er OK, ost er i grenselandet pga fettinholdet, melk er greit innen visse grenser, men ikke overdreven bruk av fløte. Rømme og yoghurt er OK på grunn av at de gode bakteriene har arbeidet litt der allerede. Gode bakterier av ulike slag er lurt - magekatarr og magesår er betennelsestilstander, og kan av og til kureres med antibiotika. Gode bakterier demper og forebygger.

Ligg unna blodtynnende medisiner, sjekk bivirkningene på de medisinene du eventuelt ikke kan være uten. Spis lett og drikk vann.

Karve er et krydder som tradisjonelt hjelper med mageproblemer. Kamillete og vanlig grønn te er også irritasjons/betennelsesdempende. Ikke småspis hele tiden, det fremmer syreproduksjonen. Spis faste måltider (gjerne små og mange, men ikke så mange at det blir kontinuerlig spising).

Dette hjelper i alle fall meg litt

Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat