Ja du spør du Iset... Har ikke satt meg så mye inn i det, men har lest meg til litt. Og har sans for Üdo Erasmus som har forsket på, skrevet om viktigheten og desinformasjonen om fett. Tror boken hans heter "Fats that heal, Fats that kill". I tillegg er han veldig tilhenger av kokosolje bl.a. som fettforbrenner og å kutte karbo. Og hvordan det påvirker bl.a. helse og vektnedgang. Måtte lese litt nå, lenge siden jeg leste om dette og bestemte meg for Udos. Var på et foredrag om dette og det jeg skriver er fra notater jeg tok - men tror akkurat dette er temmelig ordrett. Det står at Omega 3 er mange forskjellige fettsyrer og at kroppen selv produserer EPA og DHA dersom en tilfører alfalinolensyre. Og at "når kroppen selv regulerer produksjonen av omega3 fettsyrer, unngår en problemet med harskning som oppstår når en tilfører kroppen ferdigdannet EPA og DHA fra fiskeolje". For omega 6 er linolsyre det som kroppen omdanner til andre omega 6 fettsyrer (deriblant GLA). Og ikke minst at forholdet omega 3 og 6 er viktig. Om det var forståelig. Ihvertfall er Udos laget fra økologisk plantefrø (dersom en er bekymret for giftstoffer som fisk får i seg fra havet). Så den bruker jeg. Men jeg spiser jo fisk fra det samme havet da Men vet ikke om det var noe godt svar da.... i forhold til det du kommenterte.