Sv: Fisk eller omega-3?
Opprinnelig lagt inn av isabella, her.
Kan være enig at udos smaker spesiellt - litt gressaktig synes jeg. Men jeg tar kapslene så slipper jeg den. MCT basis pluss? Har brukt mct olje kjøpt på apotek i tillegg en periode - er det det samme?
Jeg har også sett etter MCT-olje rundt forbi, og det er sannelig ikke mange stedene dette er til salgs. Jeg har bare funnet MCT-olje på apotek som sondeernæring (blandet ut med andre ting), men det varierer kanskje fra apotek til apotek. Ser også at Myo Revolution selger ren MCT.
Det fine med MCT basis plus er at den er tilsatt tilstel- og linfrøolje. Disse bidrar med de essensielle fettsyrene. Fra produsenten sin side er produktet derfor tiltenkt å fungere som en komplett kilde til fett i kosten.
For min egen del er jeg ikke så veldig fan av kosttilskudd, og statser mer på kvalitetsmat. Når det gjelder bruk av planteoljer (som jo bør være uraffinerte og kaldpressede) synes jeg nesten alle sammen smaker vondt, noe som også kan ha en sammenheng med dårlig oppbevaring i butikkene som raskere fører til harskning (for mye lys og for høy temperatur)
MCT basis plus er smaksløs og dermed ypperlig å bruke i kosten 
|