Tråd: Hvite tenner?
Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-09, 02:43   #70
MB7
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2008
MB7 er på en erverdig vei

Sv: Hvite tenner?

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Noen som har noen tips for å få hvitere tenner???

Huff, de blir bare gulere og gulere merker jeg og det er skikkeli STYGT!!!

Pliiiiiiis....

Gule tenner er jo ikke særlig fint, men kritt hvite tenner er heller ikke naturlig og et skapt sjønnhetsideal spør du meg.
Spiser du lavkarbo? Hvis du i tillegg spiser lite syreholdig mat kan du faktisk droppe alt som heter tannpuss og behandling av tennene. Det oppstår nemlig ikke hull hvis du minimerer inntaket av stivelse og syre, samtidig som maten din er balansert og næringsrik.
Selv har jeg ikke pusset tennene siden 2004, og stortrives med det. Selv om tennene ikke er 100% hvite til enhver tid (det skulle bare mangle), så blir de veldig fine om jeg pusser bort belegget med litt lunket vann. Selv uten å røre tannbørsten i hele tatt, holder tennene seg forholdsvis hvite, på tross av et lite belegg. Dette belegget er forøvrig bare bra og virker beskyttende. Tennene i seg selv holder seg altså hvite og fine, det er belegget utenpå som misfarger i tilfelle.

Å pusse tenner er ikke bare bra, faktisk kan dette forværre tannhelsen enkelte ganger. Hvis du pusser tennene på morgenen, og deretter spiser mye stivelse og/eller syre, så angripes tennene lettere.
For min egen del får jeg skryt av tennene mine, og kjæresten min uttalte faktisk engang at jeg aldri har dårlig ånde

Tannpuss er en bløff, og i høyeste grad et nymotens fenomen - på lik linje med vårt moderne kosthold.
Har skrevet mer om dette her: http://www.treningsforum.no/forum/in...?topic=80129.0

MB7 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat