Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-09, 17:51   #18
Alyssa
Seniormedlem

Alyssa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Alder: 48
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Snakk om å gjøre det vanskelig

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Som en veldig god begynnelse foreslår jeg "Bedre uten brød" av Wolfgang Lutz og Christian Allan. De dokumenterer alt med mange gode referanser, eksempler og bakgrunn for hvorfor mytene som eksisterer i dag har oppstått.

Men selve bibelen er "Good Calories, Bad Calories" av Gary Taubes. Den er på engelsk, og enormt omfattende.

Jeg ville begynt med "Bedre uten brød". Den er på norsk, og pedagogisk lagt opp. "Good Calories, Bad Calories" er mer vitenskapelig, men for så vidt også lettlest.

Begge kan lånes på et bibliotek nær deg

Bedre uten brød har jeg lest, og nå tror jeg jeg skal lese den en gang til. Den er veldig bra
Good Calories, Bad Calories høres også ut som en bok jeg vil lese, skulle jo gjerne lånt den, men de har den ikke på biblioteket her jeg bor ser jeg.

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat