Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-09, 22:12   #14
Sammy
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2008
Sammy er på en erverdig vei

Sv: Vanskelige tider

Jeg reiser mye med jobben. Jeg liker ikke å si at jeg er på en spsiell diett, men det går stort sett bra.
Frokost på hotell er jo alltid bufet så da spiser jeg egg med smør eller majones og agurk eventuelt bacon eller pølsebiter, men alltid masse fett det gjør resten av dagen greiere.
Det er alltid lunsjen som er det vanskeligste, men ofte går det greit hvis det er spising i en kantine eller liknende finner jeg alltid et lavkarbo alternativ. Hvis de serverer baguetter, pizza eller liknende så varierer det litt hva jeg gjør. Jeg har spist litt av den maten som blir servert, eller så har jeg sneket opp mine medbrakte muffins. I tillegg har jeg alltid med babybel og nøtter slik at hvis jeg føler at jeg må smake på karbo-maten så blir det bare en liten smak. Hvis jeg trenger mer før middag så spiser jeg litt nøtter eller en babybel.
Hvis det er en forhåndsbestilt middag uten valg gjør jeg så godt jeg kan. Jeg har for eksempel fått servert bacalao og karamelpudding, da prøvde jeg å bare spise fisken i bacalaoen og sa at jeg var så mett at jeg ikke orket dessert. Eller så har jeg fått servert (forrett)gulrotsuppe den smakte jeg så vidt på, (hovedrett) svinefilet med potet og gulrøtter jeg spiste kjøttet og lot resten ligge, brownie med vanlije-is til dessert. "Oh, jeg er så mett". Jeg synes det er en uting med forhåndsbestilte middager og lunsjer, men jeg forstår jo hvorfor de gjør det når det er konferanser og flere hundre skal spise samtidig.

Jeg pleier å ha med meg: nøtter, atkinsbarer, sukkerfri sjokolade, babybel og hjemmelagde muffins så pleier jeg å få tak i fløte og drikke(bris, cola light og vann).

Jeg har vært i ketose sammenhengende i 5 måneder og har hatt ferier og mange jobbreiser så det er mulig, men jeg må jo innrømme at jeg nok har hatt dager med mer enn 15 g karbo og at det kanskje har vært litt flaks at jeg ikke har ramlet ut av ketose.

Sammy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat